Γ3β/Γ.Π.οικ.2592/2023
Τύπος: Εγκύκλιοι
Οδηγίες για την ορθή εφαρμογή της ΥΑ Γ3α,β/Γ.Π.οικ.49291 ΦΕΚ Β 2809/2019: Διοικητική-οικονομική διαχείριση, έλεγχος, επιχορήγηση και παρακολούθηση ποιότητας μονάδων ψυχικής υγείας ΑΔΑ: 6ΑΜΟ46ΜΤΛ6-Ο24
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Γ3α,β/Γ.Π.οικ.49291/2019
Σύστημα διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης, ελέγχου, επιχορήγησης και παρακολούθησης της ποιότητας σε μονάδες ψυχικής υγείας
Γ3β/Γ.Π.οικ.2592/2023Οδηγίες για την ορθή εφαρμογή της ΥΑ Γ3α,β/Γ.Π.οικ.49291 ΦΕΚ Β 2809/2019: Διοικητική-οικονομική διαχείριση, έλεγχος, επιχορήγηση και παρακολούθηση ποιότητας μονάδων ψυχικής υγείας ΑΔΑ: 6ΑΜΟ46ΜΤΛ6-Ο24
Γ3α,β/Γ.Π.οικ.37334/2021- ΦΕΚ: 2639/Β/18.6.2021:Η παρούσα απόφαση δεν καταργεί τις διατάξεις της υπό στοιχεία Γ3α,β/ΓΠ/οικ.49291/04.07.2019 (Β’ 2809) υπουργικής απόφασης.
Γ3α,β/Γ.Π.οικ.19216/2021
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Γ3α,β.Γ.Π. οικ.49291/2019 υπουργικής απόφασης «Σύστημα διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης, ελέγχου, επιχορήγησης και παρακολούθησης της ποιότητας σε μονάδες ψυχικής υγείας» (Β΄ 2809).
Γ3β/Γ.Π.οικ.41140/2022
Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Γ3α,β/Γ.Π.οικ.49291/01.07.2019 απόφασης του Υπουργού Υγείας, «Σύστημα διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης, ελέγχου, επιχορήγησης και παρακολούθησης της ποιότητας σε μονάδες ψυχικής υγείας» (Β’ 2809).
Y5α,β/Γ.Π.οικ.39321/2010
Σύστημα διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης, ελέγχου και παρακολούθησης της ποιότητας σε μονάδες ψυχικής υγείας.
Γ3α,β/Γ.Π.οικ.49291/2019- ΦΕΚ: 2809/Β/4.7.2019:Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργείται η με αριθμ. Υ5α,β/Γ.Π.οικ.39321/16-4- 2010 (Β΄ 453) υπουργική απόφαση
Γ3β/Γ.Π.οικ.1528/2024
Οδηγίες για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων της Υπουργικής Απόφασης 49291/2019, του άρθρου 11Α του ν.2716/1999 και του άρθρου 11 παρ. 2 της Υπουργικής Απόφασης 63439/2017. ΑΔΑ:Ψ6ΑΟ465ΦΥΟ-Φ7Τ
Ν.5056/2023
Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων, παρακολούθηση επιδόσεων τοπικής αυτοδιοίκησης οικονομική και διοικητική διαχείριση οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, ευζωία των ζώων συντροφιάς, κατασκευή και αναβάθμιση λειτουργούντων χερσαίων συνοριακών σταθμών και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών.
O.3061/2023
Κοινοποίηση διατάξεων των άρθρων 48 και 54 του ν. 5056/2023 με τίτλο «Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων, παρακολούθηση επιδόσεων τοπικής αυτοδιοίκησης, οικονομική και διοικητική διαχείριση οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, ευζωία των ζώων συντροφιάς, κατασκευή και αναβάθμιση λειτουργούντων χερσαίων συνοριακών σταθμών και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α΄163/06.10.2023).
ΕλΣυνΚλ.Τμ.7/112/2018
Παροχή συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών:Με δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι οι ανωτέρω υπηρεσίες υπάγονται στα συνήθη καθήκοντα του προσωπικού του Δήμου .. Ο ισχυρισμός του Δήμου ότι για την ορθή διεκπεραίωση των ανατεθεισών υπηρεσιών απαιτούνται ειδικές γνώσεις και εμπειρία δασολόγου, τον οποίο ο Δήμος δεν διαθέτει, απορρίπτεται ως αβάσιμος, διότι, αφενός η σύνταξη σχεδίου διαχείρισης του δημοτικού κήπου πραγματοποιείται, σύμφωνα με το άρθρο 4 της Υ.Α. 133384/6587/2015, είτε από δασολόγο είτε από γεωπόνο, τον οποίο ο Δήμος διαθέτει, ενώ δεν αποδεικνύεται ότι η διαχείριση των βοσκοτόπων απαιτεί τις εξειδικευμένες γνώσεις δασολόγου. Αντιθέτως, από τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη παραδοτέα προκύπτει ότι η έρευνα του αναδόχου αφορούσε στην ανάγνωση του νομικού καθεστώτος και στη σχετική με αρμόδιες υπηρεσίες επικοινωνία, ώστε ο Δήμος να ενημερωθεί για το τι πρέπει να κάνει διαδικαστικά προκειμένου οι βοσκότοποί του να συμπεριληφθούν στα Διαχειριστικά Σχέδια Βοσκοτόπων της Π.Β.Α., καθώς και για την κατανομή των βοσκήσιμων εκτάσεων και την είσπραξη των μισθωμάτων περιόδων 2015 έως και 2017.Αφορούσε, δηλαδή, σε βασική διοικητική δραστηριότητα του Δήμου για την εκπλήρωση των σκοπών του, για την οποία δεν απαιτούνται οι εξειδικευμένες στην ανάπτυξη, προστασία και καλύτερη εκμετάλλευση των δασών, δασικών εκτάσεων και εν γένει του φυσικού περιβάλλοντος γνώσεις ενός δασολόγου. (...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το 23, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/260/2021
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του Δήμου … - … με αντικείμενο τη «Φύτευση και συντήρηση χώρων πρασίνου», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.491.935,48 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. (1.850.000,00 ευρώ με το Φ.Π.Α.) και συμβατικού ποσού 1.462.096,77 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.(....)Συνεπώς, αποκλείονται ως κριτήρια ανάθεσης εκείνα που δεν αποσκοπούν στον εντοπισμό της πλέον συμφέρουσας προσφοράς, αλλά συνδέονται με την εκτίμηση της καταλληλότητας των διαγωνιζομένων να εκτελέσουν τη σύμβαση. Για τους ίδιους δε λόγους, μη νομίμως προβλέπονται σε διακήρυξη κριτήρια (ποιοτικής) επιλογής, τα οποία υποχρεωτικά συνεκτιμώνται, ήτοι αξιολογούνται και βαθμολογούνται κατά τη φάση ανάδειξης της πλέον συμφέρουσας προσφοράς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα από τη διακήρυξη κριτήρια επιλογής ή ανάθεσης πρέπει να σχετίζονται με την ορθή και αποτελεσματική εκτέλεση της συγκεκριμένης σύμβασης και να μην παρίστανται δυσανάλογα(....) μη νομίμως προβλέπονται στην παρούσα διακήρυξη (άρθρο 2.2.6) ως κριτήρια ποιοτικής επιλογής των υποψήφιων φορέων η «παρουσίαση ολοκληρωμένης έκθεσης αντιμετώπισης του έργου, προδιαγραφές της προσφερόμενης υπηρεσίας, περιβαλλοντική διαχείριση, μεθοδολογία οργάνωσης, διοίκησης και υλοποίησης του Έργου, σχεδιασμός, προγραμματισμός και παρακολούθηση - έλεγχος προόδου του έργου», καθώς δεν συνιστούν αντικειμενικούς όρους απόδειξης της γενικώς κατεχόμενης από τους ενδιαφερόμενους φορείς τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας να αναλάβουν την εκτέλεση της σύμβασης, αλλά σχετίζονται κατ’ εξοχήν με την ανάπτυξη και αξιολόγηση του ουσιαστικού περιεχομένου και των ποιοτικών χαρακτηριστικών των προσφορών τους, προς κάλυψη των αναγκών των ζητούμενων υπηρεσιών, με συνέπεια να βαθμολογούνται εν προκειμένω και κατά το στάδιο ανάθεσης ως επιμέρους στοιχεία της τεχνικής προσφοράς.(...)Εν προκειμένω εξάλλου δεν αναπτύχθηκε πράγματι επαρκής ανταγωνισμός, αφού στη διαδικασία συμμετείχε τελικώς ένας μόνο οικονομικός φορέας, κατά την αξιολόγηση της προσφοράς του οποίου μάλιστα δεν εφαρμόστηκε ο ρητά προβλεπόμενος στο άρθρο 3.1.3 της διακήρυξης μαθηματικός τύπος για την ανάδειξη αυτής ως της πλέον συμφέρουσας για την αναθέτουσα Αρχή. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1274/2021.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/20/2017
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ:..το Κλιμάκιο αποφαίνεται ότι πλανημένα και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων της Κ.Υ.Α, τα αρμόδια όργανα του Δήμου θεώρησαν ότι μπορούν να προβούν και στην προμήθεια γάλακτος για τους μηχανικούς του Δήμου. Επίσης, με την ως άνω 6/2017 Πράξη κρίθηκε ότι νομίμως ο Δήμος … προμηθεύτηκε γάντια από νιτρίλιο, στολές προστασίας από χημικά και επαγγελματικά ημιάρβυλα για τους 7 γεωπόνους - Τεχνολόγους Γεωπονίας, που εργάζονται στη διεύθυνση Διεύθυνσης Περιβάλλοντος. Ειδικότερα, στην Πράξη διαλαμβάνεται ότι από τα προσκομιζόμενα έγγραφα που αφορούν στις άδειες χορήγησης φαρμάκων, στις οδηγίες χρήσης των εγκεκριμένων σκευασμάτων για την καταπολέμηση κουνουπιών κλπ. και στο Εθνικό Σχέδιο δράσης για την ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων, η παρουσία των προσώπων αυτών, κάθε φορά που διενεργείται εφαρμογή φυτοπροστατευτικών και βιοκτόνων είναι υποχρεωτική, ώστε να εξασφαλίζεται η ορθή παρασκευή του διαλύμματος, η παρακολούθηση της διαδικασίας ψεκασμού, ώστε αυτός να μην καθίσταται επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία (π.χ. σε περίπτωση ανέμων), ο ασφαλής καθαρισμός των ψεκαστικών μηχανημάτων και η διευθέτηση των υπολειμμάτων με ασφαλή τρόπο του ψεκαστικού υγρού και η διαχείριση των άδειων συσκευασιών, δεδομένου ότι χρήση καθενός σκευάσματος συνοδεύεται από αυστηρούς κανόνες ατομικής προστασίας των χρηστών, λόγω των ισχυρών ουσιών, που περιλαμβάνει στη σύνθεσή του. Το Κλιμάκιο έκανε δεκτό περαιτέρω, ότι ενόψει του ότι ο αυξημένος κίνδυνος υγείας, που αντιμετωπίζουν οι εργάτες κήπων που πραγματοποιούν τους ψεκασμούς, αναγνωρίζεται από την ως άνω Κ.Υ.Α. με τη χορήγηση σε αυτούς ειδικών γαντιών, στολών προστασίας από χημικά, αρβύλων κλπ., η ίδια προστασία θα πρέπει να παρέχεται και στο επιστημονικό προσωπικό που υποχρεωτικά παρίσταται και συμμετέχει ενεργά στη σχετική διαδικασία, όχι μόνο μέσω της επίβλεψης αλλά και της υποβοήθησης στην παρασκευή του διαλύμματος και στη συνεχή παρουσία του καθ’ όλη τη διάρκεια του ψεκασμού. Συνακόλουθα, είναι νόμιμη και η παροχή γάλακτος στο ως άνω προσωπικό (γεωπόνους - Τεχνολόγους Γεωπονίας). Τέλος, δεν δικαιούνται τη χορήγηση ενός λίτρου γάλακτος ημερησίως οι υπάλληλοι της δημοτικής αστυνομίας, αφού δεν περιλαμβάνονται μεταξύ των δικαιούχων ειδών ατομικής προστασίας της προαναφερόμενης Κ.Υ.Α., όπως συνομολογεί ο Δήμος …, ενώ δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της δαπάνης ότι δικαιούνται ειδική στολή